niedziela, 27 kwietnia 2008

Pierwsze QSO

Dzisiaj miałem okazję po raz pierwszy przetestować K2'kę :) Na działce mam rozwieszoną antenę DDK-20 firmy Grauta (43m drutowa ant. typu Windom) poziomo na wysokości ok. 5-6 metrów nad ziemią. Po pierwsze odbiornik ma bardzo ciche tło, tzn. nie szumi głośno "sam z siebie". Dodatkowe filtry NB i KAF2 też fajnie działają, ale jeszcze nie miałem mozliwości ich dokładniejszego przetestowania. Za to wbudowane filtry CW (1.5kHz, 700Hz, 400Hz i 200Hz) działają super! Na pierwszy ogień poszło pasmo 20m i tu od razu pięknie słychać mnóstwo stacji. Pierwsze short QSO zrobiłem z Z35M i dostałem raport 559, drugie z RA3DH/3/P z raportem 599. Oba QSO mocą 5W. Postaram się umieścić w blogu nagrania video. Nie miałem innego trx'a ze sobą, ale z pewnością niedługo porównam K2 z moim fabrycznym Yaesu FT-1000MP MkV Field. Test odsłuchu na SSB też wypadł na piątkę, ale nie zmontowałem jeszcze modułu SSB, więc nie mogłem nadawać. Dla SSB standardowo skonfigurowane są filtry 2,2kHz, 2kHz, 1.8kHz i 1.6kHz. Nawet z wąskim filtrem 1.6kHz modulacja korespondenta jest bardzo wyraraźna i zrozumiała w 100%, a jednak pasmo odbioru jest mocno zawężone. W każdym razie pierwsze wrażenia baaardzo pozytywne :))
Obecnie K2 jest zestrojone wstępnie, tzn. pewnie nawet nieźle, ale po dobudowaniu pozostałych modułów i ukończeniu części "mechanicznej" zabiorę się do dokładnego wykalibrowania i zestrojenia trxa. Juz mam dokładną instrukcję strojenia filtrów z wykorzystaniem karty dźwiękowej komputera i programu Spectrogram. Więcej informacji na ten temat zamieszczę później.

Brak komentarzy: