poniedziałek, 4 października 2010

KAT100

Po długiej przerwie postanowiłem dopisać kilka ciekawostek do blogu o moich konstrukcjach Elecrafta.

W międzyczasie złożyłem K1 (wrażenia postaram się opisać w osobnym wątku później), moja K2'ka zmieniła właściciela i powędrowała do kolegi Piotra SQ9NOI, a ja złożyłem dla siebie K3, tym samym "zaliczając" budowę wszystkich dostępnych trx'ów Elecrafta :)

O K3 też napiszę później, a tym razem krótka relacja z budowy automatycznej skrzynki antenowej KAT100 dedykowanej do K2 dla Piotra.

Tuner ten można zbudować w wersji KAT100-1 w małej obudowie lub KAT100-2 w większej obudowie do której możemy włożyć dodatkowo moduł wzmacniacza 100W. Ten drugi sposób zapewnia dużą uniwersalność i mobilność zestawu - mamy zestaw 100W w dwóch elementach (obudowa KAT100-2 jest identycznej wielkości i koloru co K2) lub szybko wypinamy kabelki i zabieramy K2 w wersji QRP np. na wyjazd terenowy.

Urządzenie nie sprawia większych problemów przy budowie i uruchamianiu, jednak dbając o dokładność i estetykę montażu, razem z testami projekt ten zajął mi cały weekend.

Tuner działa rewelacyjnie, nie miał żadnych problemów z szybkim dostrajaniem moich anten (GP7, LW) na dowolnych pasmach, nawet przy dużym niedopasowniu. Bardzo fajnie współpracuje z K2 zapamiętując np. informacje której anteny używamy na poszczególnych pasmach. Wierząc danym podawanym przez producenta zakres strojenia jest duuzo większy od innych tuneró (np. popularnych MFJ), więc nie powinna mieć problemów z dostrojeniem nawet krótkich anten na niskich częstotliwościach.

Poniżej kilka fotek z budowy :

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Zdjęcia rewelacyjne.
I tak dzięki Rafałowi zaistniałem na blogu...:-) Piotr SQ9NOI